Skip to content

Dagens länkar 2012-03-27

9 april 2012

I tystnaden vilar förnekelsen av orättvisorna
Mitt under pågående debatt möter Maria Sveland sina meningsmotståndare på en öppen diskussionskväll på en pub i Stockholm. Det blev en av de märkligaste kvällar jag upplevt, skriver hon i sin slutreplik. (DN)

Emanuel Karlsten: Ös ut information – och du äger din identitet
Peter tittar förtjust på mig. “Jag finns inte på Google! Försök! Du hittar mig inte.” Vi har just träffats på en middag och kommit in på ämnet internet. Vi pratar om hur unga fläker ut sina liv. Som om de inverterat det gamla dagbokslåstänket och nu i stället tävlar om vem som kan vara mest privat på nätet. (DN)

Ålder gör oss mer produktiv

Det är i åldern 45-49 som vi presterar bäst på jobbet. 20- till 24-åringar producerar däremot under genomsnittet, visar en ny forskningsrapport.

Kommentera

Kommentera

